Kako i prema kojim kriterijima odabrati pravi parfem?

  Kategorije: Fit mama,
5 min.
10. svi'21

Miris je naše najjače osjetilo i nešto što nas može odmah odvesti u neki drugi svijet. Ugodan miris ima vrlo moćnu sposobnost i u trenu nam može promijeniti raspoloženje. Miris bebe odmah će vas podsjetiti na ovo lijepo razdoblje u životu vašeg djeteta, nalet mirisa borovih iglica odvest će vas u planine, a miris preplanule kože odmah će vas odvesti do suncem okupane plaže s pogledom na more.

Ovo je samo nekoliko primjera koliko jaka sjećanja određeni miris može prizvati u nama. Način na koji mirišemo drugima djelomično definira kakva smo osoba. Zato je izbor parfema ili toaletne vode vrlo važan. No kako odabrati pravi miris za svoju osobnost?

Drveni, voćni, cvjetni, orijentalni, citrusni, glava, srce, tijelo... svijet parfema ima svoju terminologiju koju obični ljudi ne mogu uvijek lako shvatiti, a čak ni savjeti u parfumerijama ponekad ne pomažu. U sljedećim odlomcima provest ćemo vas kroz čitav postupak odabira parfema, a također ćemo vam pomoći u odabiru pravog parfema za vas prilikom online kupnje.

Što su to parfemske note?

Vjerojatno najzanimljiviji (a mnogima i najviše zbunjujući) element parfema su parfemske note koje se navode u parfumerijama i koje ćete odmah zapaziti i na e-trgovini ako parfem kupujete na internetu. Zamislite parfem kao piramidu (sličnu hranidbenoj piramidi) podijeljenu na gornji, srednji i donji dio. Na samom vrhu piramide pronaći ćete najhlapljivije komponente parfema, a na samom dnu najmanje hlapljive, tj. one koje se nakon nanošenja parfema najduže oslobađaju i sporo „isparavaju”.

Gornje note, tj. glava, sastojci su parfema čiji će vas val mirisa zapljusnuti odmah prilikom nanošenja parfema. Najhlapljivije su, što znači da imaju najmanje molekule, zbog čega najbrže isparavaju. Srednje note čine srž parfema, a poznate su i pod nazivom srce parfema. Oslobađaju se nakon što parfem reagira s vašom kožom i svojevrsni su most između baznih i gornjih nota parfema. Posljednju, ali svakako nikako zanemarivu komponentu čine bazne note, tj. tijelo parfema. Ove note parfemu daju dubinu i tzv. dugovječnost. Bazu čine najveće molekule, koje su i najmanje hlapljive, a upravo je to miris kojeg ćete na svojoj odjeći osjećati i nakon nekoliko dana.

Odabir parfema blog

Najpoznatije parfemske note

Sviđaju li vam se riječi poput bergamota, frezije, gardenije, jasmina, kardamoma, lotosa, pačulija ili sandalovine? Riječi su to koje često vidimo u opisima parfema, no samo pravi parfemist zna točno kako određeni sastojak miriše. To što vam se sviđa naziv sastojka ne znači da će vam dobro mirisati. Ovako, na primjer, mirišu najkorištenije i najpoznatije parfemske note:

  • Bergamot - dobiva se iz ljuske istoimenog ploda neposredno prije dozrijevanja. Miris je fina kombinacija citrusa i cvjetnih nota, ugodno je gorak, a istovremeno umiruje i podiže raspoloženje. Koristi se u ženskim, muškim i unisex mirisima.
  • Neroli - slatki miris dobiven iz ulja cvjetova gorke naranče. Ovaj cvjetni miris djeluje umirujuće i za to je znala i Marie Anne de La Trémoille, talijanska princeza iz Nerolija, koja je stavljala ovo cvijeće u kadu prilikom kupanja.
  • Benzoin - aromatična smola koja se također nalazi pod nazivom benzoe, dobiva se ručnom berbom s kore stabla stiraksa. Stoljećima se koristi ne samo u parfemima, već i u tamjanu. Miris podsjeća na slatko drvo i vaniliju s aromom jantara i karamele.
  • Sandalovina - dolazi iz stabla Palo Santo i ima tipičan orijentalni miris koji je melem za dušu. Sandalovina se također koristi kao mirisni štapić i čest je sastojak tamjana. Može pročistiti um od negativne energije i umiriti misli, pa mnogi pale ovo drvo tijekom meditacije. Sandalovina se može naći i u ženskim i u muškim parfemima, a upravo je ovaj sastojak dobro poznat po tome što pojačava seksualnost.

Razmislite gdje ćete i kada koristiti parfem

Miris vrlo lako može utjecati na čovjekovo raspoloženje i produktivnost, stoga morate unaprijed razmisliti o tome koliko često planirate koristiti parfem i u kojim prigodama. Ako radite od kuće ili se jednostavno morate stalno koncentrirati na poslu, svakako ne preporučujemo posezanje za teškim mirisima. Naprotiv, bilo bi pametno odabrati miris sa citrusnim notama koje djeluju osvježavajuće i potiču produktivnost. Bergamot i jasmin, s druge strane, djeluju umirujuće i prikladni su kada se želite samo opustiti i ako pred sobom očekujete ugodan dan.

Parfem možete mijenjati ne samo na osnovu toga radite li ili se opuštate, već i na temelju doba godine. Zimi prirodno posežemo za težim mirisima, više volimo orijentalne, drvenaste i slađe cvjetne mirise. Svježi citrusni i lagani cvjetni mirisi prirodno dolaze s ljetom. Kako se godišnja doba i priroda mijenjaju, tako se mijenjaju i naše potrebe, pa posjedovanje dva ili više različitih parfema ili toaletne vode nije neuobičajeno.

Ako odabrati parfem

Na što treba paziti prilikom kupnje parfema

Savršeni parfem trebao bi vam odgovarati baš poput cipela ili donjeg rublja. Nikad ne kupujte parfem samo zato što vam se svidio njegov miris na drugoj osobi. Isti parfem iz iste bočice na svakoj će osobi mirisati malo drugačije zbog raznih kemijskih reakcija koje se odvijaju u organizmu, kao i načina života, pa čak i prehrane. Vaša koža miriše drugačije od kože vaše prijateljice ili vašeg prijatelja, pa parfem kojeg nanesete na vama može mirisati drugačije, pa čak i smrdjeti.

Pokušajte izbjegavati isprobavanje previše parfema odjednom. Preporučuje se isprobati najviše četiri mirisa i ne žuriti s odlukom. Između mirisanja pojedinih parfema, uvijek pomirišite zrna kave koja neutraliziraju miris, pa se arome parfema neće pomiješati u nosu. Ako je moguće, naručite testere parfema iz e-trgovine ili ih ponesite kući iz parfumerije. Imat ćete više vremena za „testove mirisanja” i nećete prenagliti s odabirom parfema.

Ispravno odabrani parfem neće samo dobro mirisati, već će učiniti mnogo više. Odvest će vas do mjesta iz snova, podsjetiti na voljenu osobu, dat će vam energiju i stvoriti odgovarajuću atmosferu po potrebi. Njegov miris utječe ne samo na vas već i na vašu okolinu.